20 Ocak 2015 Salı

Yulaf Unundan Muzlu Kakaolu Pancake

Sağlık sorunları yüzünden son 1 aydır sağlıklı bir beslenme tarzına adapte olmaya çalışıyorum. Sağlıklı beslenmek iyi hoş ama benim gibi çok fazla abur cubur, çikolata yiyen biri için biraz zorlayıcı bir süreç. Tatlı ihtiyacımı, krizlerimi kontrol altına almak için özellikle yabancı sitelerde bulduğum tarifleri kendi şartlarıma modifiye ederek uygulamaya çalışıyorum. Bu tarz sıkıntılar yaşayan özellikle zayıflamaya çalışanlara yardımcı olabilecek tarifleri blogumda paylaşmaya karar verdim. Umarım yararlanabilirsiniz :)

Ilk tarifim: Yulaf Unundan Muzlu Kakaolu Pancake

Daha bu sabah kahvaltı için yaptım, ben çok beğendim, tatlı ihtiyacımı ziyadesiyle karşıladı ^_^

Detaylar:

1 Kişilik
Hazırlama süresi: 5 dakika
Pişirme süresi: 15 dakika (büyük bir tava kullanıyorsanız daha kısa sürebilir)

Mazlemeler:
  • 1 yumurta akı
  • 2 çorba kaşığı yulaf unu (Raya organik yulaf ezmesini rondo yardımıyla un kıvamına getirdim)
  • 1 küçük muz ya da yarım normal muz 
  • 2 çorba kaşığı yoğurt (zayıflama durumum olmadığından normal yoğurt kullandım, diyette iseniz yağsız yoğurt kullanabilirsiniz) 
  • 2 çorba kaşığı süt (yoğurt gibi bunu da yağsız tercih edebilirsiniz)
  • Yarım çay kaşığı kabartma tozu
  • 2-3 damla vanilya esansı (Dr. Oetker)
  • 4-5 adet çok az suda eritilmiş tatlandırıcı (Splenda)
  • 0.5-1 çay kaşığı şekersiz kakao ya da 1 tatlı kaşığı kakaolu protein tozu
  • minik bir parça tereyağı ya da çok az sıvı yağ


  1. Muzu çatal yardımıyla eziyoruz.
  2. 1 Çorba kaşığı yoğurt ile 3-4 adet tatlandırıcıyı ve püre halindeki muz da dahil diğer malzemeleri karıştırıp sıvı bir hamur haline getiriyoruz.
  3. Yapışma sorunu olmayan güzel bir tavanın zeminini yağlıyoruz, ben küçük bir parça tereyağı kullandım. Kağıt havlu yardımıyla tüm tavaya yağı dağıttım. 
  4. Çapı maksimum 8-9 cm olacak şekilde 4 adet pancake çıktı benim hamurumdan, tavam küçük olduğu için tek tek yaptım pişirdim. büyük bir tavada 2-3 taneyi 1 kerede pişirebilirsiniz. 


Sosu için:
1 çorba kaşığı yoğurta 1 adet eritilmiş tatlandırıcı ve 1 damla vanilya esansı damlatıp, pürüzsüz bir kıvama gelinceye kadar karıştırıyoruz. Pancakelerin üzerine döküp servis ediyoruz. 

Notlar:
Ben düzenli spor yaptığım ve sağlık sorunları yüzünden kas yoğunluğumu arttırmak zorunda olduğum için protein tozu kullandım, fakat şekersiz ya da şeker oranı az olan kek kakaoları çok yoğun olduğundan ufak bir miktar 1 kişilik bu tarife yetecektir. 
Yulaf ununu evdeki yulaf ezmesini rondodan geçirerek elde ettim. 
Tatlandırıcı olarak toz Splenda olmadığı için evde olan hap şeklindekileri kullandım, çok az sıcak suda rahatlıkla eriyor. 

Besin değeri: ortalama 250 kalori

Afiyet olsun :)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder